عطر

تفاوت ادکلن و عطر های تلخ و شیرین چیست ؟

تفاوت عطر و ادکلن های تلخ و شیرین

تفاوت ادکلن و عطر های تلخ و شیرین چیست ؟ ترجیح می دهید که کدام نت بو در عطری که استفاده می کنید پر رنگ تر باشد ؟ با این پاسخ به این سوالات می توانید بهترین عطر و ادکلن را برای خود انتخاب نمایید. آشنایی با اصطلاحات موجود در بازار عطر ادکلن می توانید به سلیقه خود در عطر پی ببرید. یکی از مباحثی که قبل از خرید ادکلن باید با آن آشنا باشید شناخت تفاوت ادکلن و عطر های تلخ و شیرین است. که ما در این مقاله به طور کامل به بررسی تفاوت میان دو دسته از ادکلن ها پرداخته ایم.

عطر شیرین چیست و چه ویژگی هایی دارد

زمانی که از عطر های شیرین استفاده کنید طعمی شیرین را احساس می کندی. این نوع از عطر ها معمولا در ترکیبات خود رایحه هایی مانند رز و یاس، ادویه شیرین و شکلات و … دارند. این عطر ها احساس صمیمیت و آرامش دل انگیزی در فضا اینجاد می کنند. عطر های شیرین به طور کلی برای خانم ها استفاده می شود.

رایجه شیرین  در اکثر ادکلن های زنانه و مردانه معروف استفاده می شود. عطر شیرین با طبع گرم برای جمع های خانوادگی و دوستانه مناسب است. عموما افرادی که خونگرم شاد و پر انرژی هستند. عطر های با طمع شیرین با طبع خنک بیشتر برای فصل های گرم سال طراحی می شوند. البته بسته به ترکیبات و یا نوع رایحه می تواند برای فصول دیگر نیز استفاده شود.

عطر تلخ چیست و چه ویژگی هایی دارد

عطر های تلخ جزو عطر های محبوب و رایج در انواع ادکلن های زنانه و مردانه هستند. وتی صحبت از تلخی عطر می شود؛ منظور احساس طمع تلخی است که در زنان بوییدن برخی گیاهان وحشیٍ درخت ها، تنباکو، ادویه های خاص و تند شرقی در فرد ایجاد می شود. این عطر ها معمولا در ترکیبات خود نعنا هندی، شبدر، قهوه، دودی، دارچین ، چوب، خیزران، ترنج، گل صدپر و… را دارند.

عطر های با طمع تلخ و طبع خنگ معمولا دارای طرفداران بیشتری هستند. به همین دلیل عطر های تلخ و خنک جزو پرفروش ترین های دنیا قرار دارند.

عطر های تلخ به خاطر ساختار رایحه ای و ترکیبات چوب و ادویه ای خود در دسته عطر های سنگین قرار دارند. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا از عطر های تلخ در فصل های سرد و روز های بهاری استفاده گردد. اما همه چیز در انتخاب عطر مربوط به سلیقه افراد است.

عطره های تلخ برخلاف تصوری که وجود دارد که فقط برای مردان کاربرد دارد، در بسیاری از عطر های زنانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این عطر های مجالس و مهمانی های رسمی و کاری بسیار شیک و مناسب است. و اکثر افراد دارای شخیصت آرام و درونگرا مجذوب این افراد می شوند.

تفاوت عطر های تلخ و شیرین چیست

فرق عطر تلخ و شیرین دقیقا همان چیزی است که سلیقه های مختلف را شکل می دهد. ممکن است یک عطر به نظر شما بسیار شیک و جذاب باشد ولی از نظر دوستانتان اصلا خوشبو نباشد. به طور کلی می توان گفت عطر های تلخ و شیرین دو نقطه مقابل یکدیگر هستند و ویژگی های مختلفی دارند. برای درک بهتر در جدول زیر تمامی تفوات های عطر های تلخ و شیرین آورده شده است :

چگونه می توان ادکلن شیرین را از تلخ تشخیص داد ؟

تشخیص ادکلن شیرین از ادکلن تلخ در خرید حضوری و خرید به صورت آنلاین با هم متفاوت است. از جمله راه های تشخیص ادکلن های شیرین از تلخ می توان به موارد زیر اشاره کرد  :

  • بو کردن و توجه به نت و رایجه ادکلن به شما در تشخیص ادکلن شیرین از تلخ کمک می کند. حس طمع تلخی یا شیرینی بعد از بو کردن عطر به شما نشان می دهد این ادکلم تلخ است یا شرین. عطرهای شیرین دارای رایحه های گلی، شکلاتی و کارملی هستند در حالی که عطر های تلخ حس متفاوتی در شما ایجاد می کند.
  • توجه به نوع بسته بندی ادکلن ها به شما در تشخیص نوع بو آنها کمک می کند. اغلب عطرهای شیرین دارای شیشه های روشن مثل رنگ زرد و صورتی کم رنگ هستند در حالی که عطر های تلخ عمدتا دارای شیره تیره می باشند.
  • در خرید آنلاین توجه به توضیحات محصول و نظرات کاربران به شما در تشیخص طمع عطر بسیار کمک می کند.

عطر تلخ بهتر است یا عطر شیرین !!!!

کدام عطر بهتر است تلخ یا شیرین ؟ در پاسخ باید گفت که انتخاب عطر تلخ یا شیرین یک امر سلیقه ای است که باید پس از بررسی عطر های مختلف در مورد آن تصمیم بگیرید. بهتر است بدانید که عطر های تلخ در فصل های سرد و عموما مورد پسند افراد جدی و منطقی و عطر های شیرین در فصول گرم و برای افراد صمیمی و خونگرم کاربرد دارد. شما می توانید عطر همیشگی خود را با توجه به طمع و طبع عطر ( بر آشنایی با تفاوت عطر گرم و سرد کلیک کنید.) انتخاب نمایید.

لیست بهترین ادکلن های شیرین

عطر های شیرین را عموما خانم ها استفاده می کنند اما اگر بخواهیم به چند عطر شیرین مردانه و زنانه خوب موجود در بازار اشاره کنیم می توانیم به عطر های زیر اشاره کرد:

  • VERSACE
  • Eros Pour Homme
  • TOM FORD – Black Orchid

توصیه می کنیم لیست بهترین ادکلن های شیرین ما را ببنید.

لیست بهترین ادکلن های تلخ

از جمله عطرهای تلخ زنانه و مردانه معروف می‌توان به :

  • Calvin Klein – Truth for Women
  • Lalique Encre Noire
  • Terre d’Hermes Parfum
  • Bitter Peach

اشاره کرد. لیست بهرین ادکلن های تلخ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *