دسته‌بندی نشده

فواید روغن نارگیل برای پوست

فواید روغن نارگیل برای پوست

فواید روغن نارگیل برای پوست چیست ؟ روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص سلامتی برای پوست همواره مورد توجه بوده است. خواص روغن نارگیل از کاهش سطح کلسترول LDL تا بهبود عملکرد مغز برای مقابله با آلزایمر را شامل می شود. روغن نارگیل دارای خواص بسیاری زیادی برای پوست است. به همین دلیل در این مقاله فواید روغن نارگیل برای پوست به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

فواید روغن نارگیل برای پوست

در ادامه به بررسی دقیق خواص و فواید روغن نارگیل برای پوست می پردازیم :

حفظ رطوبت پوست

روغن نارگیل چربی بدست آمده از نارگیل خام یا پوسته نارگیل خشک است. این روغن زیر پوست نفوذ می کند و رطوبت آن را به دام می اندازد و همین امر سبب می شود تا رطوبت برای مدت زمان بیشتری در پوست حفظ شود. باید بدانید که روغن نارگیل سبب هیدراته شدن پوست شما نمی شود و تنها با حبس رطوبت سبب شادابی پوست شما خواهد شد.

از دیگر فواید روغن نارگیل برای پوست می توان به تقویت لایه سد محافظ پوست اشاره کرد. ماده به نام اسیدلوریک در روغن نارگیل وجود دارد که سبب تحریک کلاژن های پوست می شود و به همین دلیل استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی با پایه روغن نارگیل برای پوست شما مفید است.

ساده سازی روتین پوستی روزانه شما

اگر برای مراقبت و روتین پوستی خود به دنبال شکلی طبیعی می باشید. بهتر است روغن نارگیل را جایگزین لوسیون بدن و مرطوب کننده خود کنید. به این گونه هم زمان کمتری برای انجام روتین پوستی روانه خود صرف می کنید.

خاصیت ضد باکتری روغن نارگیل

روغن نارگیل خاصیت ضد باکتری دارد و برای افرادی که به دلیل فعالیت های باکتری های روی سطح پوستشان دچار جوش و آکنه می شوند؛ گزینه مناسبی است. البته توجه داشته باشید که برای درمان جوش باید از این روغن به صورت نقطه و کم استفاده کنید تا در صورت عدم سازی این روغن با پوسستان دچار برون ریزی شدید جوش نشوید.

سرشار از چربی اشباع شده

روغن نارگیل یک منبع سرشار از چربی های اشباع شده است و حاوی کلسترول یا فیبر نیست. اما دارای رگه هایی از استرول های گیاهی، مواد معدنی و ویتامین ها است. روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کند. اما به تنهایی یک ضد آفتاب موثر برای پوست نیست.

ضد التهاب قوی

روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد التهاب قوی خود برای پوست های تحریک شده و آسیب دیده مفید است. اسید لوریک موجود در آن به عنوان یک ضد باکتری نیز عمل می کند. به این صورت التهاب های پوستی ناشی از باکتری در سطح پوست را خنثی می کند.

شفاف کننده پوست

روغن نارگیل به دلیل آنتی اکسیدان و اسیدهای چربی که دارد سبب ایجاد پوست شفاف، روغن و درخشان کمک می کند.

مناسب برای پوست خشک

اگر پوست صورتتان خشک است و مصرف روغن نارگیل موجب جوش زدنتان نمی شود. کافیست هر روز صبح و شب، پس از شستشوی صورت خود کمی از روغن نارگیل را به آرامی بر روی صورتان ماساژ دهید. با انجام این کار برای چند دقیقه در روز صورتتان قوام پیدا می کند و خطوط ظریف چین چروک را محو می کند.

استفاده مداوم روغن نارگیل به هیچ وجه برای پوست های چرب توصیه نمی شود ولی به دلیل خواصی که دارد؛ بهتر است در روتین مراقبتی هفتگی خود از ان استفاده نمایید.

لایه بردار طبیعی

بعد از مدتی استفاده از روغن نارگیل به دلیل لایه برداری و از بین رفتن سلول های مرده سطح پوستتان متوجه شفافیت و درخشندگی پوستتان خواهید شد. برای لایه برداری با روغن نارگیل می توانید کمی نمک یا شکر به آن اضافه کنید و به آرامی از آن به عنوان اسکراب بر روی پوست صورت، آرنج یا پا بکشید.

پاک کننده طبیعی آرایش

از روغن نارگیل می توانید به عنوان شیر پاک کن یا پاک کننده پوست نیز استفاده کنید. کافیست یک پد آرایشی را به کمی ازاین روغن آغشته کنید و آثار میکاپ را با آن پاک کنید. بعد از استفاده از روغن نارگیل می توانید صورتتان را با آب گرم یا زل شستشوی صورت بشویید و به آرامی خشک کنید.

نکات مهم مصرف روغن نارگیل برای پوست

از جمله نکات مهمی که در زمان مصرف روغن نارگیل بر روی پوستتان باید به آن توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قبل استفاده باید بدانید که پوست ها انواع مختلفی دارند. برخی از پوست ها با روغن نارگیل سازگار نیست و روغن نارگیل می تواند سبب برون ریزی جوش و آگنه سر سیاه شود. در چنین مواقعی استفاده از کرم های آبرسان به جای روغن نارگیل توصیه می شود.
  • اگر پوست چرب دارید، نباید روغن نارگیل به صورت شبانه بر روی پوستتان بماند چرا که سبب برون ریزی جوش و آکنه سرسیاه می شود.
  • چناچه به نارگیل حساسیت دارید، نباید از روغن نارگیل برای روتین مراقبتی پوست خود استفاده نمایید. در برخی از مواقع افرادی که به فندق یا گردو حساسیت دارند نیز ممکن است نسبت به روغن نارگیل نیز حساسیت آلرژیک داشته باشند.
  • در نهایت باید بدانید که کیفیت روغن نارگیلی که استفاده می کنید بسیار مهم است. حتما از یک روغن نارگیل ارگانیک و با حداقل تصفیه استفاده نمایید. روغن های صنعتی ممکن است حاوی مقدار زیادی اسید های چرب اشباع باشند، که برای پوست شما بسیار مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *