آرایشی و زیبایی

رژ لب مایع یا جامد کدام بهتر است ؟ بررسی کامل تفاوت

رژ لب مایع یا جامد کدام بهتر است ؟ بررسی کامل تفاوت

رژ لب مایع بهتر است یا جامد ؟ امروزه با زیاد شدن تنوع لوازم آرایشی و راه پیدا کردن رژ لب های مایع به بازار های لوازم آرایشی. بسیاری از افراد در انتخاب میان رز لب مایع یا جاد دچار سردرگمی می شوند. 

برای انتخاب میان رژ لب های مایع و جامد باید ابتدا بدانید که تفاوت میان رژ لب مایع و جامد چیست ؟ اگر شما هم با چنین چالشی روبرو هستید توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همرا باشید.

تفاوت رژ لب جامد و مایع

برای پاسخ به این سوال که تفاوت رژ لب جامد و مایع چیست ؟ باید ویژگی های این دو محصول را تمام جوانب با هم مقایسه کنید. بنابر این برای درک بهتر تفاوت این دو محصول در ادامه به بررسی کامل ویژگی های رژ لب جامد و مایع می پردازیم.

ویژگی های رژ لب جامد

رژ لب های جامد قدیمی ترین نوع رژ لب موجود در بازار است. این نوع رژ لب هنوز هم با وجود آمدن محصولات جدید برای آرایش لب طرافداران زیادی دارد و از مشتریان آن کم نشده است. رز لب های جامد به شکل مختلفی همچون مات، اکلیلی و مخملی طراحی شده اند و هر کدام از انواع رژ لب های جامد مورد پسند برخی افراد است. مهمترین ویژگی های رژ لب جامد عبارتند است :

پوشش دهی زیاد رژ لب های جامد

رژ لب های جامد قابلیت پوشش دهی و کاور تمامی سطح لب را با یکبار زدن دارند. این رژ لب ها از لحاظ بافت به دسته ابریشمی و کرمی تقسیم بندی می شوند.  رژ لب های ابریشمی به دلیل داشتن غلظت رنگ دانه های بیشتر دارای پوشش دهی بیشتری هستند. 

بنابراین اگر می خواهید خیلی سریع تنها با یکبار کشیدن تمام لب خود را کاور کنید، استفاده از رژ لب های جامد ابریشمی توصیه می شوند. 

رژ لب جامد نیازی به زیر سازی ندارند

یک تفاوت بسیار مهم رژ لب های جامد در مقایسه با رژ لب های مایع این است که نیازی به زیر سازی ندارند. درست است که خیلی از افراد اطلاعی از این موضوع ندارند و از لوازم آرایشی خود بدون زیر سازی استفاده می کنند. اما بهتر است بدانید که رژ لب مایع به دلیل بافتشان برای اینکه ظاهر زیباتری به لب ها بدهند نیاز به زیرسازی با پرایمر لب دارند اما  رژ لب جامد اینگونه نیست. 

 

رژ لب جامد برای لب های پوسته و پوسته و خشک مناسب است 

اگر لب های شما خشک و پوسته پوسته است نیاز دارید که قبل از زدن رژ لب به وسیله یک مرطوب کننده لب ترمیم و بازسازی کنید. اما در صورتی که زمان ندارید یا مرطوب کننده ندارید انتخاب رژ لب جامد بسیار برای شما مناسب تر است. چرا که رژ لب های جامد مخصوص انواع ابریشمی آن دارای روغن های مغذی و چربی بیشتری هستند. 

رژ لب های جامد می توانند چربی لازم را به لب برسانند و به مرور از پوسته پوسته شدن سطح لب جلوگیری کنند. 

ماندگاری بالا رژ لب های جامد

اگر تمدید لوازم آرایشی نیز برای شما آزار دهنده است و یا زمان کافی برای تمدید لوازم آرایشی خود را ندارید. استفاده از رژ لب های جامد برای شما بهترین گزینه به حساب می آید. زیرا این محصولات آرایشی از ماندگاری بالا برخوردار هستند. 

 

دادن شادابی به لب ها با رژ لب جامد

رژ لب جامد با حفظ طراوت و تامین مواد مغذی مورد نیاز لب ها سبب شادابی لب ها می شود. پس اگر برای آرایش ها روزانه خود که زمان زیادی بر روی لب ها می ماند به دنبال رژ لب می گردید انتخاب رژ لب های جامد از برند های معتبر با خاصیت ویتامینه می تواند علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا سبب حفظ شادابی و سلامتی پوست و بافت لب هایتان بشود. 

 

ویژگی های رژ لب مایع 

این نوع از رژ لب ها هماطوری که از اسم آنها نیز مشخص است بافت مایع دارند وبه همین دلیل مورد استقبال بسیاری از خانم ها در سراسر دنیا قرار گرفته اند. در ادامه به بررسی مهمترین ویژگی ها رژ لب مایع می پردازیم :

ایجاد جلو و ظاهر زیبا و چشمگیر

اگر قصد شرکت در یک مهمانی یا جشن را دارید و می خواهید آرایش لب هایتان به چشم بیاید. بی شک یک رژ لب مایع براق تمام آن چیزی است که به دنبال آن هستید. 

 

بی عیب و ایراد بدون نتیجه نهایی 

رنگی شدن دندان ها بعد از یا باقی ماندن رژ لب روی لبه فنجان یا لیوان از جمله مشکلاتی است که حتما بعد از استفاده از رژ لب جامد با ان مواجه شده اید. بنابراین اگر با چنین مشکلاتی روبرو هستید بهتر است حتما یک بار رژ لب مایع را امتحان کنید. 

رژ لب های مایع به دلیل زود خشک و غیر چسبنده، دندان هایتان را رنگی نمی کنند و ردی از آن بر روی لیوان و یا فنجان های قهوه نوشیدنی باقی نخواهد ماند 

 

تا این با بیان ویژگی ها سعی شد تا تمام تفاوت های رژ لب جامد و مایع مورد بررسی قرار گیرد. در جدول زیر می توانید به طور خلاصه تمامی این تفاوت ها را ببنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که رژ لب جامد بهتر است یا مایع ؟

ویژگی‌ها

رژ لب جامد

رژ لب مایع

بافت

جامد

مایع غلیظ

سهولت در استفاده

عملکرد پیچی (استیکی) و استفاده آسان

دارای برس مخصوص و نیازمند تمرین بیشتر

آبرسانی

داری خاصیت آبرسانی کمتر

دارای خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی به پوست لب

جلوه نهایی

ظاهری مات، کرمی و مخملی

ظاهری براق‌تر و گاهی مخملی

میزان ماندگاری

ماندگاری بالاتر

ماندگاری کمتر (به‌جز رژ لب‌های مایع مات با ماندگاری بالا)

راحتی در استفاده

راحت

بسیار راحت

رنگدانه

تنوع رنگی بیشتر با رنگدانه‌های ضعیف‌تر

تنوع رنگی کمتر با رنگدانه‌های قویتر

لوازم آرایشی مکمل

برای فرم‌دهی بهتر به لب‌ها، به خط لب نیاز دارد

نیازی به خط لب ندارد و به‌تنهایی کافی است

     

 

رژ لب جامد یا مایع کدام بهتر است ؟

با توجه به توضیحات داده شده باید با توجه به نوع نیاز و توقعات خود از این محصول آرایشی یکی ار انتخاب کنید. رز لب مایع و جامد هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در انتخاب خود به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • در صورتی که اصل تمدید آرایش خود نیستید و می خواهید از یک رژ لب با دوام استفاده کنید رژ لب جامد ابریشمی برای استفاده روزانه بهتر است.
  • استفاده از رژ لب مایع کمی سخت تر از رژ لب جامد است. اگر نمی توانید به راحتی از برس رژ لب مایع استفاده کنید، رژ لب جامد برای شما انتخاب مناسب تری می باشد. 
  • اگر حوصله پاک کردن آرایش را ندارید انتخاب رژ لب جامد برای گزینه بهتری است. 
  • اگر می خواهید لب های شما ظاهری براق و کرمی داشته باشند رژ لب مایع بهتر است. 
  • اگر رژ لب تان همواره داخل کیفتان است. رژ لب مایع بهتر است چرا که دیگر نگران آب شدن و خراب شدن آن در کیفتان نیستید
  • اگر رد رژلب روی دندان یا لیوان آشامیدنی شما را اذیت می کند، انتخاب رژ لب مایع برای شما بهتر است. 

شما می توانید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی اصل را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *