آرایشی و زیبایی

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و نحوه جلوگیری از آن

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و نحوه جلوگیری از آن

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و نحوه جلوگیری از آن چگونه است ؟ حتما شما هم با ماسیدن و پوسته پوسته شدن کرم پودر روی صورتتان بعد از ساعت ها آرایش مواجه شده اید. این معضل یکی از شایع ترین تله های آرایشی است که متاستفانه بعد از چند ساعت بعد از آرایش نمایان می شود. حتما شما هم زمانی که در محل کار یا در یک مهمانی هستید و خود را در آینه نگاه می کنید با این صحنه مواجه شده اید. اما راهکارهایی ساده برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر وجود دارد که دانستن آنها می تواند بسیار برای شما مفید باشد.

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت

باید بدانید که ماسیدن کرم پودر زمانی اتفاق می افتد که محصولاتی مانند کرم پودرف پنکیک، ضد آفتاب، مرطوب کننده یا فونداسیون بعد از استفاده به شکل برآمدگی کوچک بالا می آیند و به پوست ظاهری کیکی و پوسته پوسته می دهد. علت های مختلفی برای پوسته پوسته شدن و ماسیدن کرم پودر وجود دارد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم :

1 – عدم لایه‌برداری و جدی نگرفتن مراحل پاکسازی و آبرسانی

قبل از شروع آرایش، حتما از یک شوینده ملایم و سازگار با جنس پوسستان استفاده نمایید و صورتتان را به خوبی بشویید. با این کار سلول های مرده و آلودی محیطی از بین می روند و پوستتان را برای پذیرش مواد مغذی و محصولات آرایشی آماده می کنید.

1 – خشکی و  دهیدراتاسیون پوست

حتما قبل از شروع آرایش از یک آبرسان مناسب برای تامین رطوبت مورد نیاز پوستتان استفاده نمایید. با انجام این کار در طول روز که آرایش روی صورتتان است پوست رطوبت خود را حفظ می نماید و خشک نمی شود. یکی از دلایل ماسیدن آرایش روی پوست صورت خشکی و کم آبی پوست است که باعث جمع شدن و چسبیدن مواد آرایشی به قسمت های خشک پوست می شود و آن را پوسته پوسته می کند.

3 – از پرایمر استفاده نمی کنید.

حتما از پرایمر قبل از زدن کرم پودر استفاده نمایید تا با این کار از ماسیدن و کیکی شدن کرم پودر جلوگیری کنید. زمانی که قصد دارید آرایشتان مدت طولانی بر روی پوستتان بماند از یک پرایمر مناسب استفاده نمایید. اگر از پرایمر بر پایه آب استفاده می کنید. باید کرم پودرتان هم بر پایه آب باشد. اگر پرایمر شما بر پایه سیلیکون است می توانید از هر دو نوع کرم پودر استفاده نمایید.

4 – استفاده از کرم پودر بی کیفیت و نامناسب

یکی از دلایل مهم پوسته پوسته شدن و ترک خوردن آرایش روی صورت استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت است. استفاده از کرم پودر های فیک و بی کیفیت سبب باز شدن ، گلوله گلوله شدن بافت کرم پودر روی صورت می شود و به اطلاح میماسد.

5- از لایه ضخیمی از کرم پودر استفاده می کنید.

اگر فکر می کنید که استفاده از لایه ضخیمی از کرم پودر سبب پوشانندگی یبشتر می شود. باید بدانید که استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی در جذب آنها نتیجه عکس دارد و علاوه بر هدر رفتن مواد آریشتان سبب ماسیدن کرم پودر روی صورت می شود.

6 – به کرم پودر اجازه جذب شدن نمی دهید

یکی از دلایل ماسیدن کرم پودر این است که به زیر سازی آرایش صورت تان را پشت سر هم انجام می دهید و زمانی برای جذب و خشک شدن نمی دهید. این سبب می شود تا لایه جدید بخشی از لایه قبلی را پاک کند.

7 – آرایش کردن بدون ابزار تخصصی

بهترین وسیله برای پخش کرم پودر استفاده از اسنفج یا براش آرایشی است. اما خیلی ها از این ابزار استفاده نمی کنند. یک نکته در استفاده از اسنفج  به منظور پخش کرم پودر این است که نباید اسفنج را مستقیم روی پوست بکشیم. چرا که باعث بهم ریختن نمای آرایش می شود.

8- زیاد به پوست خود دست می زنید.

دست زدن بیش از حد به صورت سسب از بین رفتن محصولات آرایشی روی پوست و در نتیجه ماسیدن کرم پودر روی صورت می شود. بخصوص اگر محصولات آرایشتان بر پایه سیلیکون یا هیالورونیک اسید باشد.

9- کرم پودرتان مقدار زیادی سیلیکون دارد

در کرم پودر های حاوی سیلیکون بیشتر مشکل ماسیدن آرایش دیده می شود. سیلیکون به حفظ رطوبت، صاف و یکدست شدن پوست کمک می کند ولی مشکل اینجاست که جذب پوست نمی شود و روی آن باقی می ماند.

10 – از تثبیت کننده آرایش استفاده نمی کنید.

بعد از خشک شدن آرایش بهتر از در آخرین مرحله و اتمام آرایش از یک پودر تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. با یک براش پودر فیکس را به بخش های مختلف صورت پخش کنید تا ظاهری شفاف تر و یکدست تر داشته باشید و از ماسیدن کرم پودر جلوگیری نمایید.

نحوه جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

اگر می خواهید بدانید که چگونه کرم پودر بزنیم که ماسیدن نشود بهتر است از مراحل آماده سازی و کرم پودر زدن پوست را رعایت نمایید تا پس از این کار دیگر دچار مشکل ماسیدن کرم پودر نشوید.  در ادامه مهمترین نکات برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت آورده شده است :

1- صورتتان را بشویید

شستشوی صحیح صورت با پاک کردن کامل اثرات آرایشی قبلی و آلودگی از روی پوست سبب باز شدن منافذ پوست می شود و از ماسیدن کرم پودر از روی صورت جلوگیری میی نمایید. برای این کار از یک شوینده مناسب پوستتان استفاده نمایید.

2- از لایه بردار استفاده کنید

آلودگی ها و سلول های مرده که به تدریج در منافذ پوست جمع می شوند و سبب جوش و اکنه می گردند. استفاده مرتب از لایه بردار شما را از شر این مشکلات نجات می دهد و از ماسیدن لوازم آرایشی جلوگیری می نماید.

3- پوستتان را آبرسانی کنید

برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت، در اثر خشکی و دهیدراتاسیون پوست، حتما از یک آبرسان در روتین مراقبتی پوست خود استفاده نمایید.

اگر پوست خشکی دارید و علائمی همچون پوسته پوستن شدن پوست و التهاب را تجربه می کنید بهتر است از سرم های آبرسان پوست استفاده کنید.

4- استفاده از پرایمر

از پرایمر استفاده کنید تا منافذ پوست و ناهمواری ها را بپوشاند و برای پوست صورتتان را برای مراحل بعدی آرایش آماده کند.

5- یک کرم پودر مناسب انتخاب کنید.

نود درصد مواقع علت ماسیدگی انتخاب یک کرم پودر بی کیفیت است. در زمان تهیه کرم پودر به نکات زیر توجه داشته باشید

  • کرم پودر برند های مناسب و مرغوب را تهیه نمایید
  • توجه داشته باشید که جنس و نیاز های پوستی شما با کرم پودر متناسب باشد.
  • هنگام خرید از اصل بودن محصول آرایشی اطمینان حاصل نمایید.

برای این کار می توانید محصولات آرایشی و بهداشتی خود را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید.

6-  از ابزار مناسب استفاده کنید

یکی از دلایل ماسیدن لایه های میکاپ و کرم پودر استفاده از ابزار نامناسب است. حتما توجه داشته باشید که ابزار آرایشتان تمیز باشد. بهتر است برای پخش کرم پودر از براش و اسنفج آرایشی استفاده کنید.

7- از فیکساتور استفاده کنید

برخی اوقات استفاده نکردن از فیکساتور برای مواد آرایشی که قرار است برای مدت طولانی بر روی صورتتان بماند؛ سبب افزایش ماندگاری لوازم آرایشی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *