پوست

نحوه مراقبت از پوست خشک و حساس

نحوه مراقبت از پوست خشک و حساس

مراقبت از پوست خشک و حساس به داشتن یک روتین منظم می تواند باعث تغییرات به سزایی در پوست شود. کسانی که پوست خشکی دارند تجربیات ناخوشایندی همانند خارش، التهاب، حساسیت، قرمزی، پوسته پوسته شدن و البته ترک خوردگی را تجربه کرده اند. پوست علاوه بر صورت و دست می تواند در هر جای دیگر از بدن حشک و شکننده باشد.

علت خشک شدن پوست چیست ؟

دلایل و علت های زیادی برای خشکی پوست وجود دارد که بعضی از انها داخلی و برخی خارجی هستند. عوامل همچون آب و هوا، میزان آلودگی موجود در محل زندگی و کار، عادت های فردی، عوامل مورثی همه همه می توانند در خشک شدن پوست تاثیر بگذارند. علاوه بر این تمامی موادی که در طول روز با پوست شما در ارتباط هستند می توانند باعث از بین رفتن رطوبت و خشکی پوست شما شوند. از جمله مهمترین دلایل خشکی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آلودگی های محیطی
  • سیگار کشیدن
  • کار کردن با مواد شیمیایی و سمی
  • ژنتیک فرد
  • وسواس داشتن و شستشوی بیش از حد
  • ابتلا به بیماری مانند دیابت و …
  • کمبود ویتامین  B در بدن
  • عدم مراقبت از پوست
  • کمبود آب در بدن

نحوه مراقبت از پوست و خشک و حساس

در ادامه مهمترین نکاتی که باید افرادی که پوست خشکی باید رعایت کنند آورده شده است :

1- صبح ها آب بخورید

کسانی که پوست خشکی دارند بهتر است روز خود را با نوشیدن آب آغاز کنند. نوشیدن آب به افراد کمک می کند تا پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کند.

2- شستشو | مراقبت از پوست خشک و حساس

هر چند پوست خشک را نباید زیاد شست. با این وجود روزی حتما یک بار پوست خود را بشویید تا آلودگی منافذ آن را مسدود نکند. بهد از آرایش بهتر است صورت خود را با یک شوینده بسیار ملایم که حاوی عناصر آبرسان است بشویید. خیلی از افراد از تونر برای پاکسازی عمیق تر استفاده می کنند.

تونر پاک کننده کامفورتینگ الاروگ

برای خرید تونر پاک کننده کامفورتینگ الاروگ (مناسب پوست های نرمال و خشک) کلیک کنید. 

3- استفاده از مرطوب کننده های با کیفیت

استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت برای پوست های خشک علاوه بر آبرسانی پوست، سبب تقویت آن نیز می شود. استفاده مرتبط از ماسک های آماده موجود در بازار یا ماسک های خانگی سبب رطوب رسانی و آبرسانی به پوست می شود. بدون شک استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده بهترین انتخاب برای تقویت و آبرسانی به پوست خشک است. ماسک های حاوی عصاره آلوئه ورا، خیار سبز، جلبک دریایی گزینه مناسبی برای آبرسانی به پوست خشک است.

مرطوب کننده هیدرودرم قوی پوست های خیلی خشک

برای خرید مرطوب کننده هیدرودرم قوی پوست های خیلی خشک کلیک کنید. 

4 – به جوان سازی و شادابی پوست خود توجه کنید

اگر می خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، بهتر است

5- از ضد آفتاب استفاده کنید | مراقبت از پوست خشک و حساس

مصرف ضد آفتاب در روتین مراقبتی روزانه را فراموش نکنید. ضد آفتاب، از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب محافظت می کند. در نتیجه احتمال هر گونه سوختگی، خشکی، التهاب پوستی را به حداقل می رساند. توجه داشته باشید که مصرف ضد آفتاب در طول روز، تحت هر شرایطی ضروری است.

نباید های روتین مراقبت از پوست خشک و حساس را بشناسید

یکی از موارد مهم در مراقبت از پوست خشک و حساس آشنایی با نباید های مراقبت از پوست خشک است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از مدتی پس از شروع مراقبت های پوستی تغییر در پوستتان متوجه نشده باشید. دلیل این امر عدم رعایت نباید هایی است که در طول مراقبت باید به آن توجه می داشتید است که عبارتند از :

  • وجود الکل در محصولات مراقبت پوستی، به خودی خود چیز بدی نیست. برای مثال برخی از انواع الکل های چرب مانند الکل سیتریل به عنوان امولسیفایر عمل می کنند. یعنی به پوست شما اجازه حفظ رطوبت را می دهد. اما برخی از انواع الکل مانند اتیل یا الکل بنزیل باعث تشدید خشکی و شویندگی پوست می شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما قبل از خرید محصول توصیه می کنیم به فرمولاسیون آن توجه کنید.
  • اکثر مواد آرایشی و بهداشتی عرضه شده در بازار حاوی انواع عطر ها و اسانس ها هستند. با وجود اینکه رایجه خوش انها سبب لذت می شود، اما افرادی که پوست حساس یا مستعد با تحرک دارند احتمالا بعد از مصرف این محصولات دچار عارضه های قابل توجهی شوند. التهاب قرمزی، خشکی بیشتر پوست و تحرک واکنش آلرژیک از جمله عوارض مصرف محصولات عطری و حاوی اسناس روی پوست صورت است.
  • شوینده های فومی و صابونی با اینکه قدرت شویندگی بسیار بالایی دارند اما متاستفانه پاک کنندگی آنها برای پوست خشک چندان مناسب نیست.
  • دوش گرفتن و شستشوی صورت با آب داغ را کنار بگذارید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته شستن صورت با آب داغ سبب افزایش احتمال خشکی پوست می شود.

شما می توانید تمامی لوازم بهداشتی و آرایشی با کیفیت را فروشگاه آرامیس تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *