پوست, مراقبت و سلامتی

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب چیست ؟

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب چیست ؟

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب بیشتر در غلظت میان آنهاست. کرم ضد آفتاب نسبت به فلوئید دیرتر جذب پوست می شود. کرم برای پوست خشک بهتر است و فلوئید مخصوص پوست چرب می باشد. پس نمی نمی توانیم بگوییم فلوئید بهتر است یا کرم.

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب چیست ؟

این دو در بافت، درصد چربی، فرمولاسیون با دیگر دیگر تفاوت هایی دارند و هر یک برای پوست خاصی مناسب هستند. در ادامه مهمترین تفاوت های این دو مورد بررسی قرار گرفته شده است :

بافت

تفاوت ضد آفتاب فلوئید و کرم ضد آغتاب در ظاهر و بافت با هم تفاوت هایی دارند. فلوئید ها مایع می باشند و بافت بسیار سبکی نسبت به کرم ضد آفتاب دارند و راحت تر روی پوست جذب می شوند. کرم ضد آفتاب بافت غلیظتر و سنگین تری دارند.

جذب چربی پوست

فلوئید ضد آفتاب معمولا در ترکیبات خود یک ماده فعال دارند که سبوم و چرابی اضافی پوست را جذب می کند. چربی اضافی پوست می تواند به مرور موجب ایجاد جوش و آکنه در صورت شود.

قیمت

به طور کلی قیمت کرم های ضد آفتاب نسبت به فلوئید ها کمتر است.

میزان مصرف در هر نوبت

به دلیل بافت سبکی که فلوئید ها دارند معمولا میزان مصرف آنها در هر نوبت بیشتر از کرم ضد آفتاب می باشد.

محافظت در برابر اشعه آفتاب

میزان محافظت این دو محصول در مقابل نور خورشید یکسان می باشد. فقط توجه داشته باشید که در شرایط آب و هوایی گرم با شدت بالای تابش نور خورشید معمولا کرم های ضد آفتاب محافظت فیزیکی بیشتری دارند.

پوست

با توجه به ترکیبات و فرمولاسیون این دو محصول می توان گفت که کرم ضد آفتاب برای پوست های خشک و معمولی بهتر است و فلوئید ها به دلیل بافت سبکشان برای پوست چرب و مستعد آکنه بهتر می باشند.

فلوئید بهتر است یا کرم ضد آفتاب

حال که تفاوت این دو محصول را می دانید. فلوئید بهتر است یا کرم ؟ خب توجه داشته باشید که محافظت از پوست در کرم و فلوئید بسته به SPF آنها یکسان است و هر دوی این محصولات به خوبی از پوست در برابرا اشعه های مضر محافظت می کنند.

اگر پوست چرب، مختلط یا مستعد جوش و آکنه دارید، فلوئید ها برای شما ایده آل به نظر می رسند. بافت فاقد چربی این محصولات سبب جوش، چربی اضافه روی پوست نمی شود و در عین حال منافذ آن را به خوبی می پوشاند.

اما کرم ضد آفتاب حاوی مقداری روغن است و استفاده از ان برای پوست های خشک و حساس توصیه می شود. این محصول سبب می شود تا علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر، رطوبت و چربی مورد نیاز پوست نیز تامین شود.

شما می توانید تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی اصل را از فروشگاه آرامیس خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *