آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

کاشت ناخن سرطان زاست ؟

کاشت ناخن سرطان زاست ؟

کاشت ناخن سرطان زاست ؟ داشتن ناخن های صاف و یکدست ظاهری زیبایی به دست ها می بخشد و آن ها را جذاب تر می کند. برخی افراد ظاهر طبیعی ناخن هایشان به دلایل مختلف و یا ضعف و شکنندگی ناخن هایشان را دوست ندارند و به همین علت برای داشتن ناخن هایی صاف و یکدست به دنبال روش های مختلف کاشت ناخن می روند. یک نگرانی که مدت هاست برای خیلی از افراد سوال شده این است که آیا کاشت ناخن سرطان زاست ؟ اگر این مسئله فکر شما را هم درگیر کرده توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ناخن ها چگونه انجام می شود ؟

خب بهتر است اول با روش های مختلف کاشت ناخن آشنا شویم. روش های مختلفی برای کاشت ناخن وجود دارد که اصول همگی آنها یکسان است. ابتدا  موادی از جنس اکریلیک، ژل و یا پودر را بر روی ناخن ها قرار می دهند. سپس به کمک سوهان به آنها فرم می دهند. معمولا برای دست یابی به یک ناخن صاف و زیبا سطح ناخن های فرد را تا جای ممکن می تراشند. نتیجه کار یک ناخن صاف و یکدست است که روی ناخن طبیعی قرار دارد.

خطرات و عوراض کاشت ناخن

یکی از نگرانی های مهم در مورد عوارض احتمالی کاشت ناخن دستگاه ها و مواد مورد استفاده در این فرایند است. که مطالعات انجام شده در این زمینه هنوز نتیجه قطعی را اعلام نکرده است. اما خطرات زیر در زمان کاشت ناخن وجود دارد :

1- مواد شیمیایی سرطان زا

در فرایند انجام کاشت ناخن و همچنین استفاده از لاک پوست دور ناخن شما در تماس مستقیم با انواع مواد شیمیایی است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. از جمله مواد سرطان زا در این فرایند می توان به بنزن و فرمالدئید که در لاک و چسب محکم کننده ناخن وجود دارد.

2- خطر مسمومیت و آلرژی

حتما متوجه بوی خاص موجود در فضای سالن های زیبایی شده اید که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مختلف به مشام می رسد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این مواد می تواند سبب آلرژی و حتی در مواردی سرطان ریه شود.

3- ابتلا به قارچ ناخن

در ناخن ماده ای به نام کراتین وجود که در صورت کاشت ناخن به صورت مستمر کارایی خود را در برابر قارچ از دست می هد. در چنین مواقعی قارچ ها در زیر ناخن کاشت شده رشد می کنند و درمان آنها بسیار زمان بر است. درست است که در کاشت از پرایمر های ضد قارچ استفاده می شود ولی ناخن ها بعد از دوره طولانی مدت کاشت بسیار ضعیف و آسیب پذیر می شوند.

4- اگزما

مواد شیمیایی موجود در فرایند کاشت ناخن احتمال ابتلا به اگزما را افزایش می دهند. اگر با علائمی همچون قرمزی، خارش و تاول مواجه هستید هر چه سریعتر به یک پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

5 – سرطان زا بودن لامپ UV

شاید مهمترین نگرانی در فرایند کاشت ناخن استفاده از دستگاه UV است. خیلی از متخصصان بر این باورند که قرار گرفتن طولانی مدت (20 دقیقه) در مقابل اشعه UV احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

راه های جلویگری از عوارض کاشت ناخن

با این دستگاه یو وی برای کاشت ناخن احتمال ابتلا به سرطان پوست را دارد. ولی سازمان غذا و دارو ایالت متحده لامپ UV را در صورت استفاده صحیح کم خطر می داند. و نکاتی را برای پیشگیری از خطرات احتمالی این دستگاه بیان کرده است :

  • در فرایند کاشت ناخن در سالن زیبایی بهتر است از کرم ضد آفتاب که SPF آن بیشر از 30 باشد.
  • برای کاشت و ترمیم ناخن به سالن زیبایی مراجعه کنید که از مواد مرغوب و استاندارد برای کار ناخن استفاده می کنند.
  • در حین کار بهتر است از دستکش های تیره استفاده کنید و فقط نوک انگشتان تان بیرون باشد.
  • اگر قصد پاک کردن ناخن را دارید لاک پاک کن را فقط به ناخن هایتان بزنید و از برخورد آن با پوست جلوگیری نمایید.
  • ناخن کارها باید از عینک، لباس های آستین بلند و ماسک استفاده کنند.
  • سالن زیبایی باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

نکات تکمیلی در مورد مراقبت در زمان کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از ترند های حوزه زیبایی امروزه است که محبوبیت زیادی دارد. افرادی که دارای ناخن ضعیف و شکننده هستند و می خواهند فرم زیباتری داشته باشند بیشتر به دنبال کاشت ناخن می روند. کاشت ناخن در حوزه سلامت نگرانی هایی را ایجاد کرده که از جمله آنها می توان به استفاده از مواد شیمیایی و استفاده از دستگاه UV اشاره کرد. که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *